Ake menyampah betul dengan seorang staff tempat kerja aku. Sangat la berat sebelah. Dia akan pilih client yg dia suka. Mana yang dia suka dia akan layan sebaik mungkin. Kategori client yg dia akan layan kalau org tu berpangkat "DATUK". Korang patut dengar bila dia call. Cakap punya la lembut "yes datuk".Kalau customer tu suara macho dlm phone (ni aku agak la) lagi la dia merenyeh. Gelak mengilai-ngilai. Lagi satu kalau customer tu panggil dia beautiful(buta orang yg panggil dia beatiful tu) oh lagi la dia suka.Belum dgr lagi dia slang..nak muntah. Bagi layanan tip tops. Benda yang tak boleh pun diperbolehkan..
Kalau customer yg biasa-biasa tu ckp pun tak pandang muka. Muka jgn ckp lagi la..mcm s..t. Kerja memang sgt la tak professional. Sebabkan dia buat portfolio corporate client dia ingat dia bagus tapi sebenarnya tak. Dah lama kerja masih lagi banyak benda yang "tak sure". Tadi dia membebel dengan seorang customer ni so customer ni sound dia balik "please give friendly environment not envious" lebih kurang mcm tu la...padan muka ingat kan dah serik rupanya tak sbb dtg la seorang customer melayu yg baik dia dgn muka tak pandang org tu ckp dah closed..terkedu aku tengok muka brother tu..ntah apa yg dia nak mrg sgt tak tau la..bonus dpt meletup gaji naik byk promoted pulak tu...documents pun ramai org yang tolong dia buat. dia cuma attend calls je tak kan itu pun susah..
Bukan apa aku kesian dgn brother td tu. Dah la dia dtg nak bwk bisnes kau boleh ckp dah closed. Diorang ni la dok byr gaji kau yg banyak tu..Cuba bangsa kau yang datang elok je kau layan kan. Tengok aku yang terlebih emo. Kesian tengok org2 kita yg kena marh dgn dia ni...
p/s - double standard ni sama la dgn pilih bulu kan?
No comments:
Post a Comment