Wednesday 31 October 2012

Aidil Adha 2012


Assalammualaikum,

Alhamdulillah, tahun ni masih lagi diberi keizinan Allah swt untuk menyambut raya haji. Seperti tahun2 lepas, raya haji memang aku dan family akan sambut di KL saja. Tahun ni semua adik beradik aku berkumpul di Melewar, dan mak pun balik dari rumah ijan seminggu awal sbb ada medical check up, jadi lauk raya dah mcm lauk raya puasa. Mak masak rendang tok dan rendang ayam pencen, rebus nasi impit, kuah kacang. Aku pulak masak lauk kegemaran aku, sambal ayam serai, baut lasagna dan ijan pula buat pasta baked with tuna. Waty beli carrot cake yg sgt sedap. Oh ya, mak jgk sempat kukus pulut sebelum g solat adil adha..

Sambil beraya tu jgk, sambutan birthday untuk Izaz dan Lala diadakan sekali. Senang, sekali jalan. Pagi tu lps je sembahyang raya, makcik2 aku dan family dah datang. Kawan aku umi dan anak dia pun ada sekali. Petang pulak ada  kwn2 hsuband aku datang beraya. Ofismate aku, kak ani, suami dan anaknya jgk hadir. Meriah jgk la walaupun raya haji..

Menunggu tetamu datang..


Juadah di raya haji..







Lenanya Zara tidor dalam buai, sampaikan "kakak-kakak" disekeliling dia buat bising pun dia tak sedar..ahaks

Pretty ladies in a row...


Anti Umi dan Caca...susah nk tengok caca senyum ambil gambar ni..





Little Ozil pun ada jgk..




Sibuk syok bergambar sendiri, lupa plk nak ambil gambar org lain..hihi..

Acara korban di taman rmh aku ni diadakan pada hari Sabtu, hari ke 2 raya haji. Jumlah lembu semuanya 21 ekor. Husband tlg lps dia balik dari ofis..lps tu penuh la peti ais aku tu..dgn tulang, daging lagi..tunggu mak aku balik baru dia nak masak..

Alhamdulillah, petang je makanan hampir semua habis di makan dan adik2 aku yg lain pun balik la ke rumah masing2. tinggal la aku dgn waty settle kan semua pinggan mangkuk..

Tu je la cerita raya haji aku tahun ni...ada rezki jumpa lagi tahun depan..

p/s - cuti byk lg tapi nak jalan, kewangan plk tak berapa ada...


No comments:

Post a Comment