Friday 22 March 2013

Laporan Suku Tahun Pertama 2013


Assalammualaikum,

Cewah..tajuk mcm financial report plk..Dah jadi kebiasaan pulak update blog bila tengah-tengah bulan. Cepat je masa berlalu..dah masuk bulan 3..kehidupan seperti biasa, ada pasang dan surut..mcm biasa sibuk dengan kerja ofis. Suasana tempat kerja aku pun dah berubah. Berubah dari stuktur pentadbiran. Dulu masa mula aku join company ni, aku pernah bekerja di Operations Department O** Capital & Partners  Sdn Bhd. Lepas tu tukar nama ke O** Securites Berhad, beberapa tahun kemudian tukar nama lagi ke O** Investment Bank Berhad(***IB). Dalam pada tu aku dh tukar ke beberapa department eg group finance, O** Ventures pun pernah jgk dan akhirnya aku mintak tukar kat O** Capital Sdn Bhd.

Tapi sekarang ni O** dah dijual kepada R** Investment Bank Berhad. Kawan2 aku semua dah menjadi R** staff. Tinggal la beberapa orang staff di bawah O** Holdings Berhad. Nampak dorang dgn lanyard yg lain rasa dah memang dari company lain walaupun masih lagi dalam satu bangunan.

Banyak kejadian yg berlaku kat negara kita ni ek...pencerobohan askar so called Sultan Sulu ke atas Sabah yang paling menarik aku nak ambil tau. Sesuka hati nak declare Sabah belong to Kesultanan Sulu. Pasal  kes ni, tak pasal2 aku pun baca kisah bagaimana Sabah boleh menjadi milik Malaysia. Sebelum ni, hampeh.. Aku tumpang simpati pada para anggota keselamatan kita yang terkorban pada tempoh hari. Alfatihah untuk mereka semua.

Whatever it is, tolong la jgn nak buat isu psl ni. Ni dah melibatkan kedaulatan negara, tolong la hormat pada pihak yg menjalankan tugas. Jangan tau nak buat bahan nak sindir, hina, kutuk dan ntah apa lagi. Cer korang yg pergi perang, ada berani?? Contoh mcm cikgu sekolah tu, ko gila ke apa nak buat statement mcm tu,,dah kena gantung sekolah..kalau benci sgt dengan kerajaan pun, time mengundi nanti ko pilih la parti yg ko sayang dan bangga sangat. tak susah kan..

Ok tak nak terlebih emo..dah la update blog sebulan sekali, emo pulak..

Rabu malam(20/3/2013), anak saudara husband meniggal dunia akibat kemalangan jalan raya kat Felda Chini..so, immediately called Alin n inform esok nk ambil EL. Umur arwah  Saiful 17 tahun nak ambil  SPM tahun ni..mengikut cerita bapak tiri arwah (biras aku ni dah kawin lain lps kena cerai dgn adik husband) lori yg bawak sawit tu undur dan tak nmpk arwah atas motor sedang lalu..tapi bila buat laporan polis, driver tu ckp arwah yg langgar dulu..ada saksi yg nmpk kejadian tu ckp memang lori tu sedang undur. Memang dah ajal saiful nak meninggal hari tu, tp yg buat ahli keluarga merasa terkilan driver lori tu langsung tak datang menjenguk.

Betul la orang ckp " good people die young"..Arwah anak yang baik dan bila mintak tolong tak banyk membantah..kalau ada kenduri kat rmh MIL, aku lagi suka mintak tlg dgn dia berbanding dgn anak2 buah yang lain dan dia pun bukan jenis budak yg banyak bercakap. Pasti ibu arwah terasa kehilangan arwah sebab arwah merupakan anak sulung dari 4  beradik..ikut kan memang aku simpati dgn arwah adik beradik semasa bapak arwah ni bercerai dgn mak dia dulu..tapi alhamduliilah, kehidupan dorang lebih baik berbanding dulu.. Semuga rohnya di cucuri rahmat, al fatihah..

Ok nanti sambung update lagi..bye..


p/s - menghitung hari:-)

No comments:

Post a Comment