Thursday 2 May 2013

roti canai sedap dan hospital

Assalammualaikum,

Masa cuti hari buruh tu..hari buruh?? Tak sesuai la nak guna perkataan buruh..bunyi mcm nampak kuli sangat..ok, masa cuti hati pekerja yg lepas, husband ajak prgi makan pagi..makan roti canai..aku cakap kat mana, kat bawah pokok ceri kat Taman Setapak..apa sampai ke sana nak makan roti canai? Bersepah je kedai roti canai kat area rumah aku ni..husband cakap jom je la..

Ok jom..siap2 kitorang pun bertolak...bila sampai tengok kedai tu ada jual kuih muih dan nasi lemak..so terus oder roti canai...self service...tak ada org dtg tanya kau nak makan apa, air je ada orang ambil oder..kuah pun cedok sendiri..

Memang sgt sedap roti canai tu..size pun besar..roti canai melayu..tak payah makan dgn kuah pun sedap..aku sebenarnya bukan suka sgt roti canai ni tp yang ni memang aku suka..masa kitorang sampai orng tak ramai, lps tu berduyun org datang melayu cina india..layak dipanggil kedai roti canai 1malaysia..yg biasa datang tu, otomatik cedok kuah sendiri dlm plastik mana yg nak beli bungkus tu..no wonder la aku dgn org ckp pukul 10 pagi dah habis berniaga..













Keadaan dalam kedai..

Petang aku pergi melawat Zee kat Hospital Tunku Mizan. zee baru je lps operate buang fibroid..semuga zee cpt sembuh..



So, 5 May ni kita semua yang layak akan mengundi untuk tentukan masa depan negara kita. pendap peribadi seorang rakyat Malaysia, aku suka kan kemanan dan kemajuan..bagi aku yg ada skrg ni dah cukup bagus..kita cuma kekalkan dan perbaiki lagi...yes, we need oppositon for check and balance..lg pun ini negara demokrasi...aku pun tak suka tektik menyerang peribadi pihak lawan sebagai bahan bila nak buat ceramah..aib org pun perlu jgk dijaga..

Hahaha..too much ramblings i guess..ok ada masa update lagi..byk benda nak update terutama pengalaman di tanah suci...nanti dulu ye blog..

No comments:

Post a Comment