Tuesday 25 November 2014

Pertunangan Din n Yana


Assalammualaikum,

Ni kisah hari ahad lepas. Din ni cousin aku belah mak. Anak Chu, adik mak yang bongsu. Mulanya nak pergi merisik, alanng-alang tu bertunang sekali la. Tak payah la dorang ni datang 2 3 kali dari Teluk Intan. Janji 10 pagi berkumpul kat Petronas Serdang arah ke Serembanm tapi pukul 12 baru ada yang datang. 

Tak ramai pun rombongan pihak lelaki. Aku n Ijan sekeluarga except soraya and the boys la tak pergi. Of course mak n abah. Anak2 chu, pak teh n isteri serta pakwe dan anak dia. 

Tepak sireh. Takde sireh junjung sebab dah ada tepak. Aku pun tak brape reti sgt psl tepak n sireh junjung ni. Ada yang ckp kalau dah ada sireh junjung tak pyh bwk tepak. Ikut negeri. Tapi masa aku dulu, tepak n suruh junjung pun ada ada. Kahwin kat KL, bantai je la...



Perbincangan menetapkan tarikh, belanja dan yang berkaitan sedang berlangsung. Dah tentu Pakwe la yang jadi spokeperson belah kami. Yang baju kuning tu bapa Yana.  Nama penuh dorang ni aku tak tau la plk. Cousin aku ni aku panggil Din je. 




Mak aku tengah sarungkan cincin merisik. Lepas tu Chu la sarungkan cincin tunang.


Ni la Yana..dah macam muka Cik Ton, kakak Din. 


Yang kiri tu la mak sedara aku yang bongsu, Chu..


Bakal pengantin 2016, insya allah..dah nak kahwin dah si Din ni. Sempat la kamu nak mengumpul duit ye Din. Dulu aku ingat lagi, masa aku baru2 kahwin, suka benar dia bergurau dengan husband aku. That time he was 5 or 6 years mcm tu..How time flies. 


A group photo is a must 


Ada rezeki umur panjang, makan kenduri la kita. Ada lagi 2 orang sepupu aku yang belum kahwin termasuk la Din ni. Sorang lagi anak Pakwe, tak silap aku sebaya dengan Din ni. Belah abah aku semua dah kahwin dan yang single balik pun ada..hehehe.





No comments:

Post a Comment