Monday 6 June 2011

Kisah di hari cuti...

Friday aku ambik cuti..ada benda nak kena settle...lps dah settle semuanya terus pegi the curve cari hadiah kahwin untuk mansor and aze...tp sblm tu mkn dulu kat papparich...






Aku nampak butik Dynas dekat sini, khas untuk ibu mengandung dan menyusukan anak. Nampak juga Awal n Scha al yahya tu tapi xde perasaan nak bergambar dgn diorang(eh!mcm aku pulak artis)



Petang sabtu bertolak ke Melaka sbb nak attend majlis pernikahan Aze dan Mansor...by the way diorang ni dulu satu ofis...kiranya bercinta senyap2 la...pandai diorang ni coverline walaupun aku ada suspect jgk la..last day aze kat ofis aku ckp dpn diorang kalau korng berdua ni memang confirm bercinta nanti masa korang kahwin kak sha dtg masa nikah..ha...ambik kau...so I have to full fill my promise...by time aku sampai rmh aze(nearly 1 hour to find the house) diorang baru habis menikah...selamat sudah...alhamdulillah...ingatkan tak sempat sbb aze cakap lps isya...nak dekat pukul 10 mlm tu...gigih tu aku redah...nasib baik husbnd layan...





But I heard traffic on Saturday very jammed. My colleague told me she left house about 10 am and reached toll air keroh aroud 3...terrilbe...kalau aku tu mau migrain lelama dlm kete....

Dah settle kat rmh aze on the way to my sister's house( we stayed there) soraya ajak singgah bandar Melaka.
At first aku rasa mcm mls je tp mengenangkan cuti sekolah ni pun dia tak pegi mana2 so ok la...we stopped at riverbank...time tu ada pulak kapal lalu...ala rivercruise tu...tak naik pun kapal ni...cantik bandar Melaka ni..happening...dah biasa pegi tp aku ni kan suka kagum benda-benda yg meriah ni...oh little lala also joined us ye...saja bwk dia jalan-jalan...so bwk dia g jmpa atuk dia(my sil's father).










Uncle Karim ada bukak gerai jual kek lapis kat Pesta Sungai tu selama sebulan. Ada byk la gerai-gerai and concert by local artists.One of attraction to pull the crowd when you organize an expo is to call an artists to perform. Time aku sampai tu mawi tengah nyanyi. Shahir pun ada tangan dia siap berbalut lagi katanya jatuh bilik air..adira also performed...mc didie alias...tp tak ambik gambar pulak...we reached ijan's house almost 1 am...

The next day pergi lagi sekai rmh aze...sian aze  dah pukul 11.45 catering tak sampai lagi...tak menggelabah dibuatnya...jemputan start pukul 11..nasib baik org kampung tak ramai lagi yg dtg..apa punya catering...tak bertanggungjawab langsung...tapi akhirnya sampai jgk la....










Tak lama pun aku kat rumah aze sbb ada 2 kenduri lagi nak attend. Satu kat tabung haji dan satu lagi kat dewan beringin gombak...so thats how i spent my weekend...

To Azelina and Mansor Selamat Pengantin baru semoga bahagia dan kekal ke akhir hayat...
p/s - so how your weekend? besok dah start keje biasalah Monday blues....

No comments:

Post a Comment