Saturday 30 November 2013

Mood terlebih..

Assalammualaikum,

Hari Sabtu adalah hari di mana aku akan menyapu, mengemop, lap habuk bahagian atas, bawah dan aku akan mop jgk sampai kat bahagian garaj. Penat oi buat semua tu. Adalah dalam 2 jam jgk. Selalu lps breakfast la. So, bila dah penat memang la jarang aku masak untuk lunch. Anak aku pulak ada korean class every saturday afternoon, jawapannya lunch selalunya kat luar.

Hari ni mood rajin nk masak tetiba datang. Ni pun hasil aku blog walking blog diorang yg terer masak, jd mood tu pun dtg. Terus aku beli lauk kat budak bangla yg jual ikan guna kereta tolak tu je. Ikan yg dia bawak tu ok la fresh jgk. Tak payah la aku nak pergi kdai belakang rmh aku. Senangkan, nak ikan sampai depan pintu ada org bawak...malas dan rajin je aku nak masak.

So td aku beli kembung, tongkol dan udang kecik2 tu, total rm32. Tak tau murah ke mahal sbb jarang beli. Nak menyiang campur masak ni pun dekat 2 jam lagi aku berdiri..tak pe, mood tengah ada, penat tak rasa sangat..


                                                                                           Hasilnya, ikan tongkol masak kicap dan kacang panjang bergabung dgn udang goreng kunyit. Alhamdulillah, dengan rezeki hari ni. 

Malam ni husband ada jamuan kat dewan belakang untuk ahli rukun tetangga, so tak payah la risau sangat tentang dinner. Aku malam memang jarang makan. Kalau ada mkn, takde pun takpe..

Have a good weekend everybody..

No comments:

Post a Comment