Thursday 12 December 2013

Langkawi Day 4 - Bye Bye Langkawi

Assalammualaikum,

Bangun pagi, cari breakfast untuk bala tentera, then terus pergi beli tiket naik cable car. Sampai sana tengok orang dah mula beratur beli tiket tapi tak la ramai. Time tu pun belum pukul 9 lagi. Orang cakap if school holiday ni better beli awal, at least jimat masa beratur nak beli tiket.

Tepat jam 9, counter tiket dibuka. Sekejap je, tak sampai 5 minit, settle. Sampai hotel pass tiket kat masing-masing. Siapa yang dah siap, pergi dulu. Akak korang nak bersiap dulu.

Alhamdulillah, cuaca cantik pagi tu. Cable Car ni terletak dalam Oriental Village. Dalam tu adalah shop lot jual suvenier.

Salah satu tarikan dalam Oriental Village.

Jom kita beratur naik cable car. Nasib baik aku beli tiket awal, memang orang ramai tengah beratur. Sesak.

Jumpa adik2 ku di sana sedang beratur.

Tengok si Caca tu, sampai tertidor.

ok, dah start naik..aku sebenarbya suspen jugak...huhuhu...

Pose cover suspen..hahaha...

Yeayyy...dah sampai ke puncak...sejuk kat atas ni..

Sky bridge still under maintenance..subhanallah..cantiknya pemandangan kat atas ni..rugi sape yang takut nak naik..hahaha...

Ijan, mak dan abah tak turun pun kat sini..tak keluar pun dari cable car. Spent time kat atas tu dalam sejam, dah posing semua, masa untuk turun..masa turun tu, cable car ni dia berbuai-buai la, time ni pun suspen gak...hahaha...tp kejap je la..

Time balik tu, kitorang berpecah..aku dan husband terus pergi Kuah sebab nak beli coklat lagi.

Singgah makan kat Restoran Wan Thai..ramai orang cakap sedap tapi bagi aku ok la, bukan la sedap sgt...orang kl ni pasal makan2 dah biasa makan yg lagi sedap dari ni kan...

Terliur pulak tengok siakap sweet n sour tu...

Balik hotel, kemas barang2, pack dalam kotal coklat2 yang dibeli..kotak tu dapat kat HIG. Actually kitorang minta extend sampai pukul 6 sebab flite dalam kul 9.30 malam mcm tu..kena tambah dalam RM80 rasanya.

Lepas check in, pergi Pantai Cenang. Dah plan, lps ni if ada rezki datang Langkawi, nak stay kat sini pulak, Sini feeling pelancong sangat..ramai omputeh, so happening..

Dah sampai airport..flite delay 10.15pm..nasib baik tak lama. Jalan2 dulu kat duty free shop. Husband belanja set eye shadow Lancome. Harus la suka.

Bagi aku, Langkawi ni lagi best dari Phuket. Phuket tu memang sangat tak sesuai nak bawak budak2 pergi berjalan. Dengan persekitaran yang tak bersih, makan pun susah,  sebab tu Langkawi lagi best. Pantai pun sama je..Laut Andaman jugak. Nothing special about Phuket. Mat saleh suka la kan..urut2 oleh pempuan Thai ni..Punya la aku tak suka Phuket, nak update cerita Phuket aku malas.

Ni pendapat aku ye...sape lagi nak support local tourism if tak kita kan...

Overall, percutian yang enjoy bagi kami sekeluarga. Dengan masalah keluarga yang datang menimpa, dapat bercuti mcm ni memang satu rahmat.

Insyaallah ada rezki, kita plan cuti bersama lagi..

p/s- weekend ni check in lagi...this time kat Taiping Golf Resort..cuti sekolah kan..