Tuesday 14 October 2014

Malam minggu @ The Curve

Assalammualaikum,

Asalkan malam minggu je anak aku mesti ajak dinner kat luar. dia bukan kira papa dan mama dia cukup duit ke tidak. Anak2 zaman sekarang, nak je, 90% dapat. Husband aku ni kalau anak dia yang ajak, memang seboleh-bolehnya la dia akan turut. Bila tanya nak makan mana, semua cakap tak tau, tak kisah nak makan mana. aku ajak pergi makan kat Tappers Danau Kota, tak nak pulak. Alasan anak aku, dah pakai smart2 mcm ni tak kan nak pergi Tappers Danau Kota jek.

Ok lets go to The Curve sebab kat sana pun ada Tappers jugak. Aku teringin nak makan pasta sebenarnya. Dah suruh husband buat kan, mcm tak layan jek..aku nak carbonara. Sampai The Curve, jalan2 dah sampai e curve tak jumpa Tappers, tapi terjumpa restoran GoodSaltz. Ok, nampak cantik restoran ni, plus nampak pulak pempuan pakai tudung tengah makan. Senang je aku ni nak tau kedai tu boleh mkn ke tak, nmpk ada org islam makan, boleh la aku makan. Pada mereka yang was-was, toksah la ikut cara saya ni ya...




Husband kata makan sini je la..so, mari kita oder..carbonara fettucine yours ni saya punya. yang ni ada adalah menu chef's recommendation. Ada simbol gs kat tepi. Sedap, kena dengan taste aku. Creamy sgt. Those yang tak suka tu rasa muak la kan. Ada beef bacon and mushrooms dlm tu.



Yang ni Soraya punya...dia claimed yg dia lapar sgt. Ni namanya Big Papa. Sekali datang, terkejut. Tengok beef patty dia sgt la tempting. Boleh share 2 org ni. Lazat n berbaloi dengan harga RM26 tu..yang kentang tu boleh pilih nak cheesy fries atau wedges.


All Day Sunnies Breakfast. Lala punya.


Husband pun oder all day sunnies breakfast menu. Yang ni husband punya. Boleh pilih samaada nak pancake or toast.


Happy ye kamu Lala..tak habis pun dia mkn, yg clear telur tu jek..




Gambar ni sebelum makanan sampai..



Dah kenyang, awat hang termenung sha....emmm..pikir mcam-macam.


Masa makan tu husband suggest tengok wayang. I cakap ok la tengok apa cerita yang pada time tu. So, tengok Dracula Untold. Tak berapa seram, ok la, boleh gak aku tengok. Letih kalau tengok cerita seram dan terkejut2 ni..



Siang Sabtu tu ada jemputan kahwin kat Taman Bukit Jalil, sebab dah tau nak pergi makan kenduri, aku tak masak la hari tu. Husband ada attend satu lagi kenduri kat taman aku. Soraya pulak siang tu ada majlis konvokesyen kat MSU. Belum habis SPM, dah ada konvokesyen. Macam2 sekolah sekarang ni.

Mak dan abah pun dah selamat mengerjakan Haji. 16hb ni dorang akan berangkat ke Madinah pulak. Tak sabar tunggu dorang balik 26hb ni. Semuga mak dan abah selamat dan sihat di sana.


No comments:

Post a Comment