Saturday 22 October 2011

Budak tersepit di escalator KL Sentral

Assalammualaikum, it's been a week I haven't update my blog..tak de apa perkara yg menarik berlaku pun..husband came back form outstation last week and bought us a few pieces of clothes..thanks abang..

Petang semalam balik ofis seperti biasa aku tunggu husband kat KL Sentral..tiba-tiba masa nak turun tangga tu aku nampak ramai orang berkerumun dekat kawasan tangga sebelah(arah ke/dari Kelana Jaya)..ingat kan escalotar rosak ke sbb tu ramai orang..tak sedap hati aku pergi menyibuk..dicelah-celah orang ramai tu aku nampak ada beberapa org sedang duduk di atas escalator..tnya budak dpn aku " ada apa dik"? Budak tu balas ada " budak kecil kaki dia tersepit kak.."

Ya allah..itu je yg mampu aku ucap...tnya lagi kat org2 disitu "mak budak tu mana"?? "tuuu" diorang tunjuk.maknya sedang memujuk anak kecil dia yg menangis  yg mungkin dalam umur bawah setahun..aku nampak ada beberapa orang sedang mengipas-ngipas anak malang tu..aku tak dengar suara budak tu..mungkin pengsan kot aku pun tak tahu..para petugas KL Rapid sibuk menyuruh kami beredar dari situ..


 Kasihan sungguh pada anak malang tu..tak tau apa yg berlaku lps tu..tapi masa aku nak balik tu takde pulak aku nampak bomba atau pun ambulan datang..mungkin on the way kot..time tu pun hujan lebat..jalan jammed..terus aku call adik aku, ijan cerita apa yg berlaku sambil tu suruh dia berhati-hati...ye la kan budak2 ni kalau kita bwk diorang berjalan kat shopping complex memang suka..tak sabar-sabar nak naik escalator tu sendiri..kalau boleh tangan tu tak nak dipegang..

Aku adalah ambil gambar tempat kejadian tapi tak nampak la anak malang tu..
   



Aku ada google kisah apa yg membuatkan  budak-budak boleh tersepit kat escalator ni..katanya kalau pakai kasut crocs tu senang nak tersepit... susah nak cakap..benda kalau nak jadi ni bukannya kita dapat menduga..

Try jgk cari news ni dln newspaper tapi tak jumpa..harapan aku tak ada apa la yg berlaku pada kaki anak malang itu...

Have a great weekend everyone..

 p/s - i had a good time with my ex schoolmates last nite..

No comments:

Post a Comment