Monday 3 September 2012

Dinner @ Pegaga Restaurant

Assalammualaikum,

Malam merdeka tu tak tau nak makan mana, dah buntu..tanya soraya n papa diorang cakap tak kisah, makan apa je., so pusing-pusing masuk Hiway Duke keluar MRR2 menghala ke Ulu Klang..time2 cenggini lupakan la niat nak masuk KL..dah tentu2 jam dgn orang n pegi celebrate merdeka kat dataran merdeka..dengarnya ada jgk grup yg perasan bagus sgt tu nak berkumpul kat situ ek..ntah2 apa..mcm teruk sgt ke tinggal kat Malaysia ni..siap pijak lg gambar PM..tunjuk kan la sangat perangai biadap diorang tu..

Buang  masa je citer psl orang2 yg perasan bagus sgt tu kan...dah jadi kebiasaan kalaua pegi restoran baru ni mesti tengok lambang chef recommandation..senang nak tau mkn tu sedap ke tal..kalau tanya waiter/waitress diorang ni kekadang tak tau..tapi pun bukan semua yg ada lambang tapi chef tu sedap. Ikut selera masing-masing.

Kalau nama restoran Pegaga, harus la ada jual jus pegara..so yg ni untuk aku..sedap n segar..next time kalau pegi sini, confirm air ni aku oder..(pegaga ni minuman aku semasa dlm pantang 15 tahun lepas) kopi kat belakang tu husband punya..Yaya as usual ais lemon tea..



Chicken wing ni ada simbol topi chef tu tapi aku rasa so-so je..boleh la makan,,


Crispy garlic bread..yg ni sedap..makan tak boleh nak stop..next time datang boleh oder


Tomyan seafood..rasa ok la..



Saya punya..kueyteow cantonis..sedap dan kena dengan citarasa aku..


Salah satu menu, mi koko odered by Husband..Mee coco is a signatures dish here..husband dissparoved the dishes not to his taste..so aku la yg tlg tukang habis kan..sayang beb tengok isi ikan, sotong,udang tak bermakan..mi koko ni kuah dia dari air kelapa..coco tu dr word coconut..itu yg staff dia cakap..


Deserts..chocolate cake and carrot cake..aku je yg makan pun, last2 tak habis tapau bwk balik..bila oder tak sedar diri tu gems..



Overall ok jgk la restoran ni..boleh masuk dlm list2 tempat aku nak makan nanti..yg penting ada tempat boleh makan kat luar, senang husband aku nak berasap..ada jgk served bfast tp until 11.00am je..

Sampai rmh almost 12 tau2 je dgr bunyi bunga api..langsung tak ingat nak tengok..ye, saya sgt suka tengok bunga api..kalau tengok pun dari jauh je la.

p/s - semalam dpt berita yg tak seronok di dgr..anak angkat angkat mak aku yg berumur 22 tahun kawin secara mengejut dgn janda anak 3 berumur 35 tahun..kesian kak nah...sabar ye kak nah..

No comments:

Post a Comment