Monday 2 September 2013

Cerita musim raya lagi...

Assalammualaikum,

Hello September..time flies so fast..masih lg nak post pasal raya..semangat pulak raya tahun ni aku nak post kat blog..

Kisah minggu lepas..memula Sabtu tu pergi wedding anak officemate husband kat Tasik Titiwangsa. Sampai je confused sebab sebelah-menyebelah banglo ada wedding. Dah jadi trend sekarang ni org buat kenduri kahwin kat banglo lama. So, kebetulan banglo tu sebelah-menyebelah dan tema kale pun sama. Satu perangai husband aku yg memang aku tak berkenan, suka sgt tinggal kad jemputan. Dah tinggal satu hal, nama pengantin confirm la tak ingat kan..tercogok la aku di antara dua pagar banglo tu..agaknya dia dh nmpk akul lain mcm, cepat-cepat dia call kawan dia..hehehe..lain kali jgn tinggal kad ye bang..


#ootd pada hari tu..kain dari Pasar Baru, Bandung then hantar tempah kat Roffa Fashion. Shawl beli kat Metrojaya brand Sommerset Bay, time beli tu ada sale 50%, so sambar la 2 helai. Handbag Coach waty bagi..wedges from Sembonia..hehehehe..ootd la sgt...

Settle kenduri kahwin, terus pergi Kajang, rumah ex officemate aku, Kak Jamilah..dia sekarang ni businesswoman yang berjaya. Gambar takde sbb busy berborak.

Dari rumah Kak Jam, pergi Sunway Semenyih, rumah classmate husband. Senior dia masa kat SAB. Suka tengok rumah diaa, banyak pokok dan ada gazebo. Suruh husband ambil gambar..ni je yg dia mampu ambik kan....hemmmm...sabar je la...





Dalam pukul 6, bertolak ke Melaka, rumah Ijan..nak beraya rumah dia pulak. Tidor sana. Baik pulak laki aku kali ni nak tidor rumah ijan tanpa dipaksa tp dia bagi aku syarat. Pukul 7 pagi kena balik. Tak kisah la, janji dia nak tidor sana. Susah kalau dh hantu court tenis tu melambai-lambai..

Sunday tu pulak pergi open house rumah kawan husband kat Taman Samudera. Pergi awal sebab husband ada Mesyuarat Agong. Hujan lebat petang tu.rajin wife dia masak walaupun ada anak kecil, anak no 5 baru je 2 bulan lebih.

Tu yang susah bila suruh husband aku ambik gambar, ni la hasilnya..


Kek2 tu semua wife kawan husband aku buat sendiri. Lupa pulak apa nama kek tu..




Esok minyak RON95 naik 20sen ye..suka tak suka, hadapi je la..pandai-pandai la kita manage kewangan kita. Tapi esok yang bising kat ofis aku ni, bukannnya org yg drive kereta pergi kerja hari-hari, tapi orang yg naik public transort, biasa la, manusia kan, tak pernah yg nak puas hati.

Kekadang aku fkir, teruk sangat ke duduk kat Malaysia ni??? dah jadi papa kedana sangat ke?? Yang dah tua berjanggut pun nak melawan kerajaan. Tak tau apa la yang tak puas hati sangat. pada hal macam-macam kerajaan bagi..ni la namanya tak reti nak bersyukur.

Tak suka Malaysia, sila angkat kaki duduk negara lain ye..

ok la, nak cakap pasal dorang2 ni sampai bila pun tak habis. Nanti sambung lagi..

Good nitezzzzz....
























































No comments:

Post a Comment