Wednesday 19 February 2014

Hujan je lapar...

Assalammualaikum,

Bangun pagi td, kepala rasa sengal. Nak kata tak cukup tidor, pukul 11 dah terbongkang atas katil. Lately ni dah berapa kali rasa mcm tu, rasa mcm hangover. Telan panadol 2 biji lps bfast tadi, baru ok. Kot salah makan ke?? badan ku ni bukan la jenis yang kuat angin, meaning salah amik jenis makanan, dah burrpppp burppp angin, tidak. Faktor umur kot. Umur dah 40an ni memang kena jaga mkn, senang nak dapat penyakit pun time umur2 cenggini la. Cakap pandaaaaai sgt, tp adakah aku mempraktikan???hahaha sendiri mau ingat la ye...

Petang semalam hujan, lega...dengar guruh pun dah suka. Intai kat tingkap ofis, memang lebat. Dah nak dekat sebulan tak hujan. Panas bukan main lagi. Malam2 aircond bilik aku bukan sampai 18, tambah dengan kipas lagi. Kalau lepak kat hall atas tu, dah mcm dalam oven. Tu la manusia ni kan, tak pernah puas hati, huajn bising, panas pun bising. Jadi kat tempat negara lain yang musim tak menentu ada ribut taufan, bencana alam la, gunung berapi meletus baru tau.

Semalam husband offer nak ambik kat ofis. Haruslah suka. Tapi bila dah hujan, jammed tak ingat. Membebel la dia dalam kereta. Aku senyap je la..tak berani nak cakap apa. Hujan dan lapar, tak dapat dipisahkan. Seperti biasa bab nak makan mana mesti serah pada aku.

Terus teringat Flora Kafe kat Ampwalk tu dan kebetulan time tu pun tengah stuck kat jalan ampang. Moh kita ke sana. Tu pun aku baca blog peejburhan ckp makan kat situ sedap.

Cantik restoran ni. Kat Ground floor ampwalk. Kat luar kedai ni ada lagi meja. Aku pilih duduk dalam. Seperti biasa gambar2 menggunakan HP, so quality tak semenggah. Penuh dengan bunga2an dalam cafe ni, Sesuai dengan nama.





Belek menu, ada ubi kayu, keropok lekor, gado2, tahu bakar..yang ni range dari rm 5 to rm10. yang bawah ni sotong kangkung. Husband cakap sedap. Ok, dia suka, aku lega..hehehe


Ignore kan gambar kaki tu, Yang ni kuey teow cantonis. Bila tengok menu, harga kat situ tunjuk RM15, yaya cakap mahalnya mama, aku cakap oder je la. Sekali datang, haa amik kau, besar portionnya, sampai tak habis dia makan. Pun sedap. 


Ini cucur udang RM5.00,  tapi tak crispy sgt. Tak crispy pun tinggal 2  ketui je aku belasah.


Saya punya, gado-gado RM7.00. Kuah kacang tu dia bagi asing. Kalau tak cukup kuah tu, boleh mintak lagi. Keropol belinjar (betul ke ni) aku tak makan. Pun banyak portionnya, so aku tak habis makan. Dah kenyang kot makan cucur udang tu.


Masa aku sampai ni, ada satu grup budak pempuan tengah buat bday party untuk kawan dorang la..tu tengah nyanyi epi besdei.


Boleh pegi lagi cafe ni. Set nasi pun ada jgk, conntoh mkn dengan rendang. Pasta pun ada. Kira gabungan asian n western. Nanti pergi lagi nak try soto atau lontong dan sago gula melaka. 

Flora kafe ni sama dengan flora terrace kat ofis aku ni. Tak silap aku ada hi tea during weekdays kat flora terrace ni. 

Ok la, nak sambung blogwalking ni sementara takde kerja kat opis ni..mati aku kalau boss aku dengar aku takde kerja, memang betul pun..hihihi eh!!!erra dah cerai kan...xpanjang jgk jodoh dia dengan emran ni..apa2 je la erra...kuasa allah swt semua yang berlaku.

No comments:

Post a Comment