Wednesday 12 February 2014

Tersepit

Serba salah,
tak tau nak sebelah sape,
sahabat A sentap dengan sahabat U
alasan sahabat A, sahabat U takde semangat setiakawan dan tak ikhlas
puncanya sebab trip ke selatan tanah air tak jadi
sahabat A kecik hati. Sahabat A ckp if tak jadi pegi at least inform la and mintak maaf ke apa ke.
sahabat A ni baya2 kitorang je, tapi we respect her as our older sister since her appearance, the way she thinks pun dah mcm kakak2 to us.
tu belum lagi aku citer psl sahabat Z yang sentap dengan kitorang lagi. Fenin kepala..
Sahabat A mengharapkan sangat sahabat U akan bawak aku dan dia..aku seorang yang simple, aku tak kisah, if majoriti nak pegi, i follow.
Dari hujung tahun postpone ke CNY, tapi selang lagi brape hari, sahabat U wassap aku, tnya what if se delay the plan, is it ok? The plan was we go on sunday and coming home on monday since monday is PH due to hari wilayah.
I told her better ask sahabat A first, and she asked me to ask sahabat A. Being obedient and org tengah, i informed sahabat A and she said ok, as long we go.

The reason sahabat U nak pegi ahad tu, sebab nak pegi teman kekasih gelap dia pegi wedding kat Jengka. aku dengar pun memang sakit ati la. tetiba je..
gigih betul demi kekasih gelap. so me and sahabat A pun ingat plan tu jadi.
sampai la sehari sebelun hari kejadian, sahabat U whatsapp aku cakap trip tak jadi sebab mak dia bising2 marah dia tak melekat kat rumah bila hari cuti. I was like ???????..tak tau nak komen apa.
tetiba je takut dengan mak...in wassap grup pun sahabat A dah berulang kali tnya jd ke tak pegi ni. 
aku terus je la kol and bgtau tak pyh la kita berangan nak pegi dengan sahabat A ni..now she using her mother as a reason plk she can't bring us to JB. 
@#$%* sahabat  A meluahkan perasaan dia kat telinga aku.
aku suh dia bertenang. dengan sahabat U pun aku cakap, ko pikir la mana yg terbaik.

Since that day, if aku message kat wassap kat grup, sahabat A tak kan join and she will personally wassap me.
She said sahabat u ni selfish, ada problem baru cari kita sebagai kwn.
kekadang apa yg sahabat A ckp pun ada  betul gak bila aku tengok cara sahabat U treat us.
tiap kali nak ajak jumpa ada je alasan dia. Seolah2 dia tak menghargai our frenship ni..
but dia ajak kita hang out which is rare skrg ni, kitorang ok je.
aku ada gak bagi hint kat sahabat U ni suh la dia ubah sikit perangai dia yg suka buat sahabat2 sakit ati.
but knowing her, mcm mencurah air di daun keladi.

now, sahabat A sgt sentap sampai dia ckp nak blok kat fb..
aku cakap tak pyh la block bagai, hide je..
bukannya xde benda baik yg sahabat U buat kat dia.
sahabat U ni tau sahabat A sentap, plan la ajak g cuti kat obersi plk..kira nak beli jiwa la ni
sahabat A ckp tak nak... oh, aku la jd org tengah ye..

sudahnya aku pulak yg sakit ati dengan peranagi 2 makhluk ni, bila balik aku angin dengan husband dan anak aku.
aku pulak yg ada perasaan tak nak amik tau dah hal2 dorang ni.
benda simple dh jd komplikated.
sahabat A tak payah la nak sentap sgt dgn sabahat U and sahabat U tlg la jaga hati perasaan kawan2 di sekeliling anda. Takdenya kekasih gelap tu nak tlg bila ko nangis kesusahan nanti. Kes pun tengahrosid kat court, so berbaik la dgn sahabat2. masing-masing dah tua. letih la nak jd badan pengaman ni.

aku nak diam jek skrg ni, tak nak pm, sms, whatsapp kat 2 org ni..

lantak la korang..

No comments:

Post a Comment