Tuesday 25 February 2014

Mak pergi umrah

Assalammualaikum,

Hari ini mak pergi umrah. Flite pukul 10 pagi. Mak pergi bersama kawan2 surau mak. Mak tak bagi kitorang adik beradik hantar g airport. Mak cakap, ada sorang anak kwn dia yg pergi sama dia akan bawak mak dan kwn2 yang lain. Mak tak nak susahkan kami adik beradik. Mak cakap nanti susah nak kene ambik cuti. Lagi pun kawan2 mak pun xde anak2 dorang yang hantar pegi airport.

Janjinya pukul 5 pagi, dorang akan akan ambil mak kat depan rumah. so aku cakap ok lah nanti pukul 5 pagi nanti yong hantar mak kat depan pagar. Malam tadi pun sembang2 mcm biasa dengan mak. Tengok beg dia pun dah ready dpn pintu.

Kita merancang, yang maha esa menentukan. Boleh pulak aku tak terjaga pukul 5 pagi tadi. Sedar2 dah pukul 6. Melompat aku..sure la mak dah pergi kan..adoiiiii...dah la mlm tadi aku kensel plan dgn waty nak buat surprise kat mak jumpa kat airport. Aku tanya amir(oh ye amir ada balik dari kchg) ko sedar ke mak pergi n afsal tak gerak yong. Amir ckp dia panggil tp aku yang tak bangun.

so, aku paksa husband call kwn dia mintak phone no bini kawan dia sbb auntie tu pun pergi jgk dgn mak. Alhamdulillah, anti ani ada bwk phone. Terus aku call, dan dapat la ckp dengan mak. Apa lagi, terus la aku nangis. Mak ckp sbb tu la mak tak nak panggil kau bangun, mak tak nak kau hantar kat airport. Sebak aku bila type ni. Mak dan aku sama2 nangis dalam phone. Sempat la aku mintak ampun dan maaf dari mak. Pesan kat mak jaga diri. Ni first time mak pergi umrah takde ahli keluarga. Sebab sebelum pergi pun dia dah susah hati sape nak uruskan beg2 dia, boleh ke dia handle beg2 dia tu. Mcm2 lagi yang dia risau. Aku cakap, sana sure ada org lelaki atau yg muda tlg mak nanti.

I guess dia pun dah berlepas ni dengan menaiki pesawat Saudi Airlines. 

Selamat berangkat menunaikan umrah mak dan kawan2. Semuga perjalanan mak dan kawan2 selamat, dipermudahkan segala urusan dan mendapat umrah mabrur..


p/s -  bermula la tugas aku membasuh, melipat kain baju...hihihihi...


No comments:

Post a Comment