Monday 2 May 2011

Jakarta Bandung final part

ok aku nak habiskan entry ni secepat mungkin...

lps lunch kat HDL seafood kitorang terus proceed ke Jakarta..masa on d way tu kat traffic light ada lah local people jual strawberry dr kereta ke kereta and they stopped at our car. Mula-mula tak nak beli tp adik aku nak so diroang ckp sepaket 25ribu rupiah then ingat dah murah dia beli...lps dia beli tu dtg lagi diorang ckp 2 paket 25 ribu so aku terus beli ingat dah habis murah lps tu dtg lg sorang ckp 3 paket 25 ribu terus aku suruh diorang blah je...agaknya diorang yg jual ni dah berpakat-pakat kot...

Sampai Jakarrta terus check in hotel Studio One kat tengah-tengah Jakarta.Rate per nite is abount 300 ribu rupiah.  Time ni dah penat so gambar hotel aku tak ambil pun....selepas masing2 dah fresh ingat nak sambung shopping lagi pergi la ke Ambassador Mall...kat situ ada FO tapi sampai pun dah mlm FO pun dah tutup da....ingat lps tu nak pegi lepak kat Planet Hollywood tp malas la pulak sudahnya lepak kat KL Village...everytime kalau pegi Jakarta mesti lepak kat sini...kalau korang rindu kat teh tarik and roti canai boleh la dtg sini....owner malaysian...in fact the owner's son was there and he said thank you to me when we were leaving the place..






Next day pagi-pagi dah pergi Tanah Abang cari kain,telekung...barang2 yg biasa dicari bila sampai di sana...punyala ramai org...oh ye tanah abang ni tak kira masa memang ramai je org...oh ye kat sini aku beli cadar dgn harga yg sgt murah...lain kali dtg sini nak beli banyak-banyak lps tu boleh buat hadiah bagi orang....

Dah dapat apa yg di cari otomatik perut rasa lapar...kitorang teringin nak mkn western food so Erwan bwk la kat satu area ni Jakarta Selatan...Wanna cafe & bistro...nice ambience..Afghan pun pernah buat show kat sini...oh kat sini ada life band...sempat la kitorang tengok persembahan diorang...omg suara penyanyi tu dah memang mcm penyanyi profesional...suara memang sedap...adikc aku wati pun join sekali menyanyi..















Kalau boleh nak stay lama lagi kat cafe ni tp dah nak kena balik bersiap sbb dah nak balik kl mln tu...fllight pukul 8.30 so at leat by 6.00 kena keluar dr hotel...

lega dah habis entry jakarta...pergi la berapa kali pun tapi memang tak pernah boring...for me la ye......

No comments:

Post a Comment