Friday 8 July 2011

KOTOR sgt ke?

Semua orang dah maklum psl perhimpunan esok yg akan dianjurkan oleh satu pertubuhan haram di mana pengerusinya adalah seorang manusa yg tak sedar diri dan tak sedar diuntung. Hantar kau balik negeri baru padan muka. Lepas tu ada pulak yg ngok2 tu pergi ikut. Lagilah menjadi-jadi tak sedar diri. Sampai dah juma Agong pun kau berdegil nak buat jgk eh...

Kesannya polis pun sibuk la buat road block sana sini dan menyusahkan hampir semua orang termasuklah adik aku yg tak jadi nak balik kl sbb takut jln jam. Dah la aku tengah rinnu dgn anak2 buah aku..

Kau ni nak apa sebenarnya? nak jadi popular ke?nak org pilih kau ke masa next election nanti?ke sbb dah tak ada kerja sgt...kau ni memang kecoh la...tak suka tengok keadaan aman damai.

Yang mengikut ni pun satu hal..teruk sgt ke jadi org malaysia ni? Dengan erti kata lain  kau pegi duduk kat Vietnam atau China baru kau tau senang ke susah. Baiklah duduk rumah ajak keluarga bersihkan rumah atau kalau rumah dah bersih sgt pergi surau ke masjid ke gotong royong membersihkan kawasan. Puasa dah nak dekat ni. Bulan syaaban yg mulia ni la pulak korang nak buat huru hara.

Bila polis kata jangan buat korang nak buat jgk lps tu provok. Bila kena tangkap ckp polis dulu yg buat provokasi. Kalau la Malaysia ni tak bersih masa election tak kan la pembangkang boleh menang sampai  negeri. 

Aku ni seorang yg pencinta kedamaian dan keamanan, so benda2 remeh mcm ni memang buat aku geram je...kang aku pulak yg terlebih emo..

p/s- sekali sekala tu hayatilah lagu NEGARAKU..

No comments:

Post a Comment