Wednesday 16 October 2013

Aidiladha 2013

Assalammualaikum,

Hari ni kerja, tak jadi cuti. Cuti pun tinggal 5 hari je lagi. Semalam raya pun biasa-biasa je. Malam raya tidor agak lambat. Settle masak ayam sambal dlm pukul 12 lebih mcm , sambung pulak lap dapor. Masak sambal ayam ni yg leceh tu bila sambal nak menggelegak, habis kawasan sekiktar minyak meloncat. Masak tak banyak pun, dalam 2 ekor mcm tu..

Mak dah rebus nasi impit, buat daging masak hitam..pagi semalam sebelum pergi solat sunat aidiladha dia masak sayur lodeh dulu.

Semalam cuaca pun mendung..tapi tak hujan..petang baru panas sikit.


Menu biasa je..

Brownies ni waty yang bawak...sedap..


Husband dengan jubah..hehehe..jubah ni beli kat Madinah rasanya..depan masjid nabawi..


aku pakai jubah umi bagi..



Eeee...budak caca ni la tak abis-abis buat gaya ni...ni la trademark dia,,nak kata peace pun tidak...


Jubah Yaya pun beli kat depan masjid nabawi..dorang jual longgok..rasanya sehelai dalam rm20 kot..tapi kain dia panas sikit la..




Lepas tu bawak budak-budak tu pergi tengok acara kurban. Jumlah korban tahun ni 22 ekor..tengok tu lembu baru sampai..meriah acara kurban kat Melewar ni..husband cerita penduduk melewar sedekah juadah untuk mereka yg gotong royong,punya la banyak makanan. Taman aku ni kira murah lagi, 1 bahagian dlm RM390. Aku dengar banyak tempat dah lebih dari RM400. Kat surau ni dorang amalkan konsep gotong royong. Otomatik je penduduk datang bawak pisau tolong.. anak2 jiran yg remaja pun ringan tulang.



Tu husband aku, belom start kerja lagi..sembang dulu ye bang..


Petang tu husband bawak balik tulang jugak..terus mak aku rebus..husband cerita, kat surau, dorang dah siap bagi daun sup bagi mereka yg menolong tu bawak balik..mcm tau2 je ye nak rebus tulang buat sup..
Penuh fridge aku tu dengan daging...rezeki alhamdulillah..

Malam tu pergi rumaa auntie aku makan nasi dagang. Pergi berdua je..

Insyallah, ada rezki tahun depan kita sambut lagi..

No comments:

Post a Comment