Wednesday 5 March 2014

Tensi

Assalammualaikum,

wahh...dah bulan march ghopanya...cepatnya masa berlalu ye..lagi 7 bulan jek anak aku nak ambil SPM..aku nengok dia rileks je..ada la kot ek dia belajar tu..

Semalam aku balik ofis sendiri. Sendiri di sini bermaksud aku balik naik lrt, then ambik cab..husband dah sampai rumah awal. Dia ada tnya nak ambik kat mana..tp semalam petang tu aku mcm moody pulak, mengada sgt bunyinya kan..aku ckp tak payah la, balik sendiri jumpa kat rumah je. Tak de salah apa pun husband aku tu. Aku geram dengan diri aku ni. Geram dengan badan aku ni la. Seluar semalam yang aku pakai pergi kerja, it used to be longgar ok, tp dah ketat..aku tensi sgt...bloating sgt peyut aku..mcm nk pecah seluar tu...tu yang buat aku tensi..salah diri sendiri, bila tensi, org keliling terbabit.

Sampai rumah, tengok husband tengah prepare dinner, tpi aku tengok dapur berselerak..bertambah tensi aku..bukannya aku nak bershukur dia sediakan mkn malam..naik atas tengok ada mangkuk dan pinggan yang dh kena urung dengan semut. tambah tensi lagi. Membebel la aku, kenapa dah mkn pinggan tak letak kat bawah pot pet pot pet..aku dengar yaya ckp dari bilik dia, kejap lagi soraya angkat la..

ok, duduk jap sambil nak tunggu waktu magrib, tenangkan fikiran, istigfar banyak2. Salah sendiri, makan tak ingat, bila gemuk, marahkan org, ntah apa2...tetiba je husband naik atas, hulurkan aku sepinggan sandwich untuk dinner aku, so sweet of him..pada hal baru je lps kena marah..dia pun dah lali bila aku bebel..dah tak kuasa nakak layan..hahaha...

malam td bila husband hantar yaya g tusyen, aku lipat kain sambil layan tv..tengok chanel food network tak best, so buka life inspired, tengok  there's no taste like home. Lps tu main2 remote, terjumpa cerita ni..


Devious Maids..star world kot..kat astro 724





tapi ni citer bersiri, layan jgk la, mcm best la pulak..biasa la kisah maid kerja kat rumah orng kaya, each famliy ada problem masing, si isteri skandal la, anak maid suka kat anak tuan rumah. Nanti la nak google tengok kat internet. Dorang ni orang amerika latin. cantik dan seksi pulak tu, konfem aku tak ambil depa ni keje rumah aku..hahaha...

ok la, nak sambung melawat blog orang..keje kurang sgt ni..cpt la market naik, kalau gini la caranya, tak dpt bonus aku tahun depan...huhuhu...

No comments:

Post a Comment