Wednesday 4 February 2015

Pulau Ketam Village Steamboat

Aku suka makan steamboat. Tapi husband tak berapa gemor. Dia kata leceh nak kena masak2 plk. Selalunya aku akan pergi Tupai-Tupai. Dah banyak kali kalau pergi KL Festival lalu depan kedai ni pandang je..ajak husband makan dia tak nak. Pernah sekali tu dah duduk waiter bagi menu, bila husband aku belek menu, dia ckp tak payah la, so terus kitorang bangun..

Sampai satu hari tu aku keluar dgn adik aku Waty, and dia ajak makan sini sambil menyakin kan aku steamboat dia ok sedap..ok jom try..terus jatuh chenta...thanks Waty..gambar bawah ni yang kali ke 4 kot aku pergi makan without husband aku. Dia ada hal, so drop kitorang kat KL Festival.

Ada 2 jenis sup..clear sup and tomyam..of course aku and Yaya pilih tonyam and clear sup for Lala. Tomyam dia pedas tp sedap(ikut selera tekak aku la)..

Sambal merah and cili api tu campur dgn kicap letak bwg goreng, pedas meletup..i likeee...oh, pernah sekali mkn dengan husband, dia surrender tak tahan pedas hahaha..





Aku oder Dumpling Noodle, boleh pilih nak mihun, kuetiow or mi..aku suka mihun sebab kuah dia akan serap kat mihun tu..then aku oder side order tau fu..


Yaya oder Sliced Lamb Noodle set. Mihun tu banyak, boleh je share kalau korang ni jenis ta kuat mkn. For lala aku oder kan Special Kid Set which aku rasa lepas ni tak pyh la oder, just share dgn kitorang. Dlm set tu ada la 2 biji telur puyuh dan isi ketam sama dgn mihun.


Muka kegembiraan...



Keadaan dalam restoran. Selesa. Nak mkn kat luar pun ada tp panas la sikit harapkan kipas tu je la..dah la panas pedas, panas badan lagi, so kita mkn la kat dalam. Kalau dgn husband aku, dia akan pilih kat luar senang la dia nak berasap.


Since nak raya cina ni, meh la kita bergambar dengan binatang untuk raya cina tahun ni..

So, cuti panjang hari tu aku tak ada la pergi mana. Company tak bagi imbuhan untuk aku bersuka ria sikit. Memang ada kat KL..tak pe, kita tengok plk masa CNY nanti ye...

p/s- harga minyak turun, jalan jauh memang best tp harga hotel n makan tetap sama..



No comments:

Post a Comment