Tuesday 2 August 2011

1st Anniversary...

Tajuk 1st lagi didepan...saje je nak tulis ni untuk diri sendiri...1 ramadhan semalam genap la setahun aku berhijab..ye aku start pakai tudung tahun lepas masa 1st day puasa..

I had  intention to wear  tudung when i reach 40 which was fell on 25th May 2010 tapi masih lagi tak pakai. So my sister, ijan did remind me about tudung..she said to me allah dah bagi yong hidup sampai umur 40 maknanya allah bagi peluang yong untuk berubah...lebih kurang mcm tu la ayat dia(Ijan mesti tak ingat yg ijan ckp mcm ni tapi yong still ingat)..

Mak aku toksah cakap la..tiap kali aku nak keluar rmh mesti dia sound "pakai la tudung"...tapi seperti biasa aku diam je..tak payah nak menjawab sebab apa yang dia cakap tu memang betul...kekadang tu kalau pergi rmh orang kawin  especially kat kampung2 aku sarung la tudung.

Husband pulak tak ada la marah aku tak bertudung..semuanya terpulang pada aku..kesian husband aku kan..
so aku mengambil keputusan pakai tudung masa 1st day ramadhan tahun lepas..sekarang ni dia pulak yang pening sebab tudung aku dah mcm banyak sangat..dia siap ckp lagi ni dah kira expenses baru ni sebab kerap beli tudung.. ye la bang tudung pun nak kena match dengan baju mana boleh main sarung je...

Adik aku tanya apa perasaan bila pakai tudung? Aku jawab lega..lega sebab benda yang paling susah aku nak buat aku dah buat..alhamdulillah..nanti aku letak gambar tudung pertama aku pakai bila ke ofis(tahun lps jgk 1st ramadhan jatuh pada hari kerja) dan mak aku la orang yang paling gembira pada hari tu..

p/s - aku still buat rebonding walaupun dah bertudung ni..motif?

No comments:

Post a Comment