Monday 15 August 2011

Juadah puasa yg ke 11

Alhamdulillah..dah 15 hari kita umat islam mengerjakan rukun islam yg ke 3 iaitu apa dia adik-adik sekalian? ye puasa di bulan ramadhan..

Menu  berbuka khamis lepas..nampak tak sambal sotong tu? dah lama teringin nak masak sambal sotong..hari tu gigih jgk aku masak WALAUPUN sampai rmh dah pukul 7.05..cili tak payah blend guna ke cili giling beli kat kedai..senang kan..nasib baik sedap..ambik.. puji diri sendiri..ikan merah tu abah aku yg goreng..sayur sawi tu pun hasil air tangan dia jgk..kesian abah aku terpaksa masak sendiri..yg lain-lain tu dibeli di Restoran Haslam..food kat sana sedap2..husband aku suka dengan air asam cicah ikan bakar tu..masa beli ni aku tak ikut kalau aku ikut lagi la byk lauk aku beli..salah satu(banyak nya) sifat buruk aku ni kalau nampak lauk nasi campur jadi tak tentu arah..mcm semua nak beli..tu yg aku malas nak ikut beli sama..

Hari tu kuih muih tak ada..100% mkn nasi..sampai sahur lauk2 tu boleh mkn lagi..tak membazir pun..tahun ni pun aku baru pergi param 2 kali..itu pun dekat rmh je..org ckp param kat Taman Melawati best aku tak sampai pun..mls la nak harung jam bagai..




ok nanti sambung cerita lagi...

p/s - jumpa blogger terkenal redmummy masa buka puasa smlm..

No comments:

Post a Comment