Monday 29 August 2011

Penghujung Ramadhan

Insyaallah hari ni merupakan hari terakhir kita umat islam berpuasa..sedih rasa hati nak meninggalkan bulan yg penuh dengan keberkatan..adakah kita akan berjumpa lagi di tahun depan?Semuga segala amalan kita diberkati dan diterima oleh Allah SWT..

Dari hari Sabtu lagi mak aku dah busy prepare lauk-pauk untuk di makan di pagi raya..seperti biasa serunding ikan akan menjadi salah satu hidangan..ni kira mcm signature dish my mom la..susah nak buat ni..part yg paling susah nak keringkan santan sampai jadi serbuk mcm gmbar kat bwh ni..cicah dgn nasi impit atau ketupat dan campur pulak dengan kuah kacang memang sedap..semalam mak sempat buat rendang tok..lupa pulak nak ambil gambar..


Malam tu berbuka mkn nasi lemak je...sedap dan simple

Lepas berbuka layan anak buah main bunga api..tak beli bunga api ni kwn husband bagi..byk jgk siap dengan mercun bagai la..kalau nak beli lebih dari seratus jgk tu..







Pagi tadi dlm pukul 6 hantar lil lala dgn parents di ke LCCT..nak balik Kuching..sekarang ni tengah melayan mata..dah la kat luar tu hujan dari awal pagi sampai sekarang..curently, iam in my office...kat ofis ni aku sorang je melayu yg kerja..ofismate lain dah cuti..plan to take half day leave today or tak pyh ambik sbb bursa pun market trade untul afternoon session je..rmh mcm kapal pecah tu..anak-anak dah tidur baru boleh lap lantai dan pasang karpet..tak ada perhiasan baru kat rmh aku..tapi dah berkira-kira nak beli cermin kat Ikea..smlm dah nak beli tapi hsuband ckp tak muat masuk dalam kereta..kalau adik aku rajin dia pergi la beli..myvi boleh masuk cermin tu kot..

Raya tahun ni satu ketul biskut pun aku tak buat..kek pun tak sure nak buat ke tak..i'll be celebrate my 1st day raya in KL which is my house la then maybe balik Ipoh ptg raya atau 2nd raya..

Kepada semua umat islam aku ingin megucapkan Selamat Hari Raya Adilfitri Minal Aidin Wal Fa Idzin..

p/s -malam ni aku adik beradik plan berbuka puasa kat Renaissance Hotel..dah mls nak masak..


No comments:

Post a Comment