Monday 31 March 2014

Earth Hour @ Ikea

Assalammualaikum,

Last Saturday pergi Ikea mission mencari katil anak dara saya tu la. Sebelum tu dah survey kat websitem dan ternampak satu katil yg cenggini rupanya. Dalam RM999 tapi dah takde sales assistant tu cakap..lega...selamat duit aku..selamat separuh je la..

IKEA Guest beds & day beds

Setelah mencari, berbincang, pujuk memujuk dengan Yaya, dia bersetuju jgk la ambil katil yang aku cadangkan. Tapi takde la drawer mcm katil yg diidamkan tu. Papa dia pun dah jenuh round satu Ikea nak cari drawer yang boleh fit dengan katil tu tapi tak jumpa. Cenggini la katil yg berjaya aku pujuk Yaya beli. Dalam RM314. Beli katil tu sebab katil yg lama tu dah patah. Katil tu pun dah lama, masa Ijan dan Waty anak dara lagi. Jenis katil yg bawah dia ada katil jgk tu tp bukan double decker.


FLAXA Bed frm w headboard+slatted bd base IKEA

Dah jumpa, husband ajak dinner terus kat cafeteria Ikea ni. Penat katanya. Nasib baik senang dapat tempat duduk. Orang toksah cakap la, memang memanjang je ramai. 

Rupanya malam tu Earth Our. Aku memang tak ingat langsung. Ikea buat aannouncement yang dorang akan off lampu kat cafeteria tu dalam sejam between 8.30 to 9.30pm.

Sambil tu adalah Ikea punya boss kot, omputeh datang dari meja ke meja dan bertanya soalan yg senang2 kepada customer yg tengah dine tu and including me jgk. Soalan yang dia tanya aku Ikea ni dari mana, aku jawab la from Sweden, senang kan..so dia bagi 3 option aku pilih hadiah yang kat bawah tu..

Suasa earth hour kat Ikea




Makan2, jgn tak makan, lps tu marah diri sendiri sebab gemuk..



Ni la yang aku dapat...harga dalam RM19.90 sebab aku suruh budak cashier tu scan nak tengok berapa regenya..hihihi..jadilah kan sebab aku dah memang ambik tmpt letak sudu ni, so aku letak balik.


Balik tu singgah rmh waty, makan sate pulak..hebatkan...

ok, nak g bayar bill jap..bye..

p/s- hai kwn, sampai bila la ko nak sentap psl benda yg kecik n remeh sgt ni...


No comments:

Post a Comment