Wednesday 26 March 2014

Lindungi lah negara ku,Ya allah..

Assalammualaikum,

aku tak faham dengan dengan setengah manusia ni terutama yang beragama islam, berbangsa melayu yang terus mengutuk dan mengkritik segala usaha yang dilakukan oleh pihak kerajaan. Belum lagi negara luar yang dah cuba memburukkan Malaysia.

Kawan2 FB aku yang pro pembangkang bukan main sedap lagi mengutuk. Tak faham aku apa yang dorang nak. Memang nak kena hide dorang ni. Ada sorang tu, dia ingat dia pernah belajar sains politik kat UIA, dia dah cukup bijak nak kondem gomen. Sekarang minah ni ada kat Mesir sbb teman anak dia belajar, dia pun boleh tengok betapa kejamnya kerajaan mesir sekarang ni yg menjatuhkan hukuman kepada penyokong Dr Morsi. Tu baru boleh dipanggil kerajaan yang zalim.

aku rasa negara aku ni dalam keaadaan yang tertekan. Dah la tahun ni tahun Melawat Malaysia. Ada ke lagi pelancong yang akan datang ke Malaysia?? Pelancongan pun merupakan sumber pendapatan negara. Dah tentu org cina kat China dah pandang lain macam kat Malaysia. Dengan insiden keluarga penumpang China protest depan Malaysian Embassy la. 

Oh CNN pun bukan main korang menipu bagi fakta kan. Mentang2 la majority penduduk Malaysia ni islam, sedap je korang kiritik. 

Aku tak rasa kerajaan kita nak sorok apa2 informasi dari keluarga mangsa. Cuba korang tengok muka Datuk Sri Hishamuddin, boss DCA  dan CEO MAS tu, dah letih ok..korang tak kesian ke??

nak jwp soalan bodoh dari ahli politik pembangankang lagi. 

Ni 2 hari lps, ntah mana reporter cabuk mana tnya kat CEO MAS tu, adakah awak akan letak jawatan??? apakah??? salah dia ke MH370 tu hilang???


Dah la, aku pulak yang terlebih emo..bukan apa, kesian aku tengok PM kita ni..agaknya tu la harga yang perlu dibayar untuk menjadi seorang pemimpin. Sabar dan kuat semangay ye PM..

I love my country Malaysia. We should stay united and stand for the love of our Country. To Malaysian out there, please stop critics your own country ya...

Malaysian Airlines, i always support you.


No comments:

Post a Comment