Thursday 8 December 2011

Dah tengok dah...

Assalammu'alaikum,

Dari minggu lepas lagi orang dah sibuk cerita psl filem ni...baca komen kat blog atau forum pun ckp cerita ni best dan sedih..

Disebabkan faktor ingin tahu tu meluap-luap so aku ajak la member aku ni pergi tengok...member aku ni jiwa dia ke arah cerita2 lwn ni..tapi nasib baik dia nak tengok..

Ke KLCC la aku pada Selasa yg lepas..show pukul 9.30..habis kerja terus pergi..sblm tu sempat sambar sepasang kasut kat Vincci..ada sale..everywhere is sale now..

Pergi counter on line booking tapi ada problem dgn system..tunggu jap akhirnya diorang dpt trace booking aku tp kena isi form la pulak..tak kisah janji dpt tengok..

Ok bermula la cerita ni..cerita tak sebut lagi ni..OMBAK RINDU la..

Cerita ni best..scene pun cantik..memang boleh kagum la dengan scene dia..tapi takde la sampai nak meleleh ayor mata..ni pendapat aku ye..sedih tu ada la..itu pun dah back up dgn lagu sedih dari Hafiz n Adira tu..agaknya kalau org sedang bercinta tengok meleleh la air mata kot..

Mungkin sebab watak Izza tu Maya Karin berlakon kot..bukan dia berlakon tak ok, ok tapi aku lebih bersetuju kalau watak ni Tiz Zaqyah yg berlakon..so bila Maya ni bercakap slang omputeh dia tu tetap dgr walaupun dia dah cuba sedaya upaya nak buang slang tu..mainan perasaan tu mcm kureng sikit..tapi aku suka satu part ni bila dia served minum ptg kat Aaron tu lps tu aaron dah tido then dia letak kepala dia kat atas badan aaron.sweet sgt masa tu..Lisa sebagai Mila pun ok..baca kat forum diorang ckp dia berlakon mcm kayu tapi bagi aku best je..tapi tu la muka tu comel kalau marah pun tetap nampak comel..

Aku suka bila Mila ckp kat Izzah " Redho tu ikhlas tapi pasrah tu berserah"...ni masa Izza ckp dia redha kalau bermadu dgn Mila..

Berbaloi la duit yg aku keluar untuk tengok filem ni..tak pyh la nak fikir sgt psl lokasi dlm filem ni..filem mana ada logik sgt kan..kalau buat drama bersiri ni pun best sbb mana yg takde dlm filem boleh dicurahkan dlm drama..tapi nama pun adaptasi mana boleh ikut semua mau 5 jam duduk dalam panggung tu..

" Tuhan tolong lembutkan hati dia untuk terima ku seadanya. Kerna tu tak sanggup hidup tanpa dia disisiku"..
(ayat ni yg buat sedih)..

No comments:

Post a Comment