Tuesday 6 December 2011

Rosdet @ Kg Bharu

Assalammualaikum,

Blog aku ni mesti ada cerita psl pergi mkn..gambar kat bawah ni masa pergi makan kat Rosdet..restoran ni terletak di Kg Bharu..actually bukan la kg bharu sgt pun tapi dah dekat Chow Kit..berhampiran dgn KL International Hotel..

Aku tau kewujudan restoran ni bila husband ckp dia mkn dgn kawan dia..sebenarnya ni 2nd time aku dtg..kali ni bwk Soraya..jujur aku aku ckp makanan kat sini memang sedap dan harga sangat berpatutan..berbaloi duit yg keluar..harga yg aku bayar opps!!!husband byr untuk semua tu hanya RM80..



Ikut putaran jam..somtam, udang goreng tepung, ketam kari yg sgt sedap dan kerabu sotong..masa ni cik ikan stim limau blm sampai lagi..

Ketam kari yg super delicious..

Taraa...cik ikan stim limau..enak bangat..mkn kuah dengan nasi putih pun sedap...

 

Dua beranak yang keriangan..aku tak boleh sgt mkn ketam byg sgt nnti atas bibir aku tumbuh biji..sedap mcm mana pun boleh ambil sedikit je..

Masa aku sampai tu dalam pukul 6 lebih..oh ye kedai ni pukul 5 petang dah berniaga..org tak putus-putus datang..datang mesti dgn family yg ramai..so dapat agakla kalau dah bwk family..bukan la nak promot kedai ni bukannya dapat apa pun tapi benda baik boleh la sharing..

Tiba aku teringat pantun 2 kerat ni masa kat sekolah rendah dulu:-

Gendang gendut tali kecapi
Kenyang perut suka hati..

hahaha..tak tau la bila aku nak dpt berat ideal ni..

Daus, shikin, adam n zara nnti bila yong/mama balik dari Kuching kita mkn kat sini ye...

No comments:

Post a Comment